Civil működésHírekTanácsadás

Kötelező a cégkapu használata!

Minden adószámmal rendelkező civil szervezetnek kötelező cégkapu hozzáféréssel rendelkeznie. Akik eddig nem tették meg mindenképpen regisztrálják a szervezetüket! A cégkau regisztráció hiánya miatt törölhetiok a szervezhet adószámát. A regisztrálni a Cégkapu regisztrációs felületén lehet, amely elérhető itt .

A regisztráció menetéről bővebb tájékoztatót olvashatnak az oldalunkon: itt.

A cégkapu hozzáférés mindenképp szükséges, mert  a civil szervezetek kizárólag a Cégkapun keresztül intézhetik az ügyeiket a NAV irányában. A szervezetek a cégkapun keresztül küldhetik be bevallásaikat, nyilatkozataikat, illetve a Cégkapu tárhelyükre kapnak értesítést az adóhatóságtól.  

Azoknak a szervezeteknek, amelyek korábban már regisztráltak a Cégkapu szolgáltatásra, érdemes ellenőrizni a hozzáférésüket. Ha valamilyen okból nem férnek hozzá a szervezet Cégkapu felületéhez (pl. tisztújítás volt a szervezetnél), mindenképp módosítsák adataikat a cégkapu regisztrációs felületen. Ehhez segítséget kérhetnek a Cégkapu ügyfél-szolgálattól: 

az ekozig@1818.hu e-mail címen, illetve a 1818-as telefonszámon.

A részletes útmutatót itt érhetik el a honlapunkon:

Útmutató a cégkapu létrehozáshoz: itt 

Útmuató a cégkapu adatmódosításhoz: itt

 

A cégkapu hazsnálata az ÁNYK programmal

A cégkapun keresztül az ÁNYK programmal (Általános Nyomtatványkitöltő Program) kitöltött és hitelesített nyomtatványokat lehet feltölteni. Így a szervezeteknek célszerű telepíteni az ÁNYK programot, amely letölthető a NAV honlapjáról:

nyomtatvány kitöltő telepítése

Figyelem! Az ÁNYK program alapesetben csak az ügyfélkapu kapcsolatot („Kapcsolat az Ügyfélkapuval” menüpontot) adja meg lehetőségként a nyomtatványok hitelesítésére és beküldésére. Ezért szükséges, hogy az ÁNYK program felső menü sorában található „Szerviz” gombra, majd a Beállítások menüre kattintani.

 

 

A megnyíló ablakban a működés pont (az első a pontok között) alatt található kiválasztási lehetőségek között meg kell jelölni a „Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval menü engedélyezése” (a harmadik sorban található) lehetőséget.

 

 

Ezután a programot be kell zárni, majd újraindítani és láthatóvá válik a Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval menü. Ez teszi lehetővé a szervezet által küldeni kívánt dokumentumok megjelölését (a szükséges tanúsítvánnyal történő ellátását), illetve beküldését.

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status