Kötelező a cégkapu használata!
Minden adószámmal rendelkező civil szervezetnek kötelező cégkapu hozzáféréssel rendelkeznie. Akik eddig nem tették meg mindenképpen regisztrálják a szervezetüket! A cégkau regisztráció hiánya miatt törölhetiok a szervezhet adószámát. A regisztrálni a Cégkapu regisztrációs felületén lehet, amely elérhető itt .
A regisztráció menetéről bővebb tájékoztatót olvashatnak az oldalunkon: itt.
A cégkapu hozzáférés mindenképp szükséges, mert a civil szervezetek kizárólag a Cégkapun keresztül intézhetik az ügyeiket a NAV irányában. A szervezetek a cégkapun keresztül küldhetik be bevallásaikat, nyilatkozataikat, illetve a Cégkapu tárhelyükre kapnak értesítést az adóhatóságtól.
Azoknak a szervezeteknek, amelyek korábban már regisztráltak a Cégkapu szolgáltatásra, érdemes ellenőrizni a hozzáférésüket. Ha valamilyen okból nem férnek hozzá a szervezet Cégkapu felületéhez (pl. tisztújítás volt a szervezetnél), mindenképp módosítsák adataikat a cégkapu regisztrációs felületen. Ehhez segítséget kérhetnek a Cégkapu ügyfél-szolgálattól:
az ekozig@1818.hu e-mail címen, illetve a 1818-as telefonszámon.
A részletes útmutatót itt érhetik el a honlapunkon:
Útmutató a cégkapu létrehozáshoz: itt
Útmuató a cégkapu adatmódosításhoz: itt
A cégkapu hazsnálata az ÁNYK programmal
A cégkapun keresztül az ÁNYK programmal (Általános Nyomtatványkitöltő Program) kitöltött és hitelesített nyomtatványokat lehet feltölteni. Így a szervezeteknek célszerű telepíteni az ÁNYK programot, amely letölthető a NAV honlapjáról:
nyomtatvány kitöltő telepítése
Figyelem! Az ÁNYK program alapesetben csak az ügyfélkapu kapcsolatot („Kapcsolat az Ügyfélkapuval” menüpontot) adja meg lehetőségként a nyomtatványok hitelesítésére és beküldésére. Ezért szükséges, hogy az ÁNYK program felső menü sorában található „Szerviz” gombra, majd a Beállítások menüre kattintani.
A megnyíló ablakban a működés pont (az első a pontok között) alatt található kiválasztási lehetőségek között meg kell jelölni a „Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval menü engedélyezése” (a harmadik sorban található) lehetőséget.
Ezután a programot be kell zárni, majd újraindítani és láthatóvá válik a Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval menü. Ez teszi lehetővé a szervezet által küldeni kívánt dokumentumok megjelölését (a szükséges tanúsítvánnyal történő ellátását), illetve beküldését.