Gyakran Ismételt Kérdések a NEA pályázatokkal kapcsolatban (frissítve: 2019. október)
Kérdéskörök:
EPER rendszer
Regisztrációs nyilatkozat
Formai ellenőrzés, kizárási okok
Pályázati díj
Pályázat benyújtása
Saját forrás, költségvetés
Tartalmi bírálat
Kifogáskezelés
EPER
1. Hol érhető el az EPER?
- Közvetlenül az alábbi linken
http://eper.hu/eperemet/PALY/PalyBelep.aspx
Vagy az alábbi oldalakon keresztül:
Bethlen Gábor Alapkezelő EPER Belépés menüpont (felső menüsor)
2. Elveszett a belépési kód. Az EPER-–belépési kódok (felhasználónév, jelszó) igénylése hogyan történik?
A belépési kódokat a nea@bgazrt e-mailen igényelheti a következő adatok megadásával: szervezet neve, adószáma, címe, e-mail címe, hivatalos képviselő neve. Továbbá az e-mailhez mellékletként csatolni szükséges az EPER-ben regisztrált, aláírási jogosultsággal rendelkező hivatalos képviselő erre vonatkozó kérelmét aláírásával ellátva.
A kérelem szövege letöltető: innen
3. Az EPER belépést követően nem látható a pályázati kategóriáknál egy NEA pályázat sem, hol találhatóak a pályázati kategóriák?
A számítógépén futó böngésző program a megjegyezte a 2015, július előtt működő belépési oldal címét (is). Ön pedig ezen a régi címen lépett be egy olyan pályázati felületre, amely már nem kezeli a NEA, illetve általában az EMET által kezelt pályázatokat.
Ennek az oldalnak a címét kell a begépelnie vagy megkeresnie a böngésző által felajánlott lehetőségek között.
http://eper.hu/eperemet/paly/palybelep.aspx
4. Kinyomtatható-e benyújtott pályázati adatlap és a költségvetés részletezése?
Igen, a pályázati adatlapon lapfülenként a Ctrl+P billentyűparancs segítségével kinyomtatható az adatlap képe. A nyomtatóbarát verzió letöltésére az alábbi ikon segítségével nyílik lehetőség:
A költségvetés tétel részletezését – amennyiben nem látható teljes terjedelemben – a kívánt rubrikában szereplő szöveg kijelölését követően, kivágás (Ctrl+C billentyűparancs), majd új szöveges dokumentumba beillesztést (Ctrl+V billentyűparancs) követően nyomtathatjuk ki. A kivágás-beillesztés funkció használatára az egér jobb gombját a kijelölt szövegen tartva is lehetőség nyílik.
Regisztrációs nyilatkozat
1. Az Eperben a regisztrációs nyilatkozat menüpont alatt azt olvastuk, hogy a Reg. nyilatkozat nem érvényes. Hogyan tudjuk érvényessé tenni?
Mindenképp új Regisztrációs nyilatkozatot kell beküldeni. Első lépésként a saját adatok menüpont alatt található adatokat kell áttekinteni, és ha szükséges, akkor frissíteni. Az EPER rendszerben szereplő adatoknak betűre pontosan egyeznie kell a birosag,hu oldalán elérhető névjegyzékben szereplő adatokkal! Ha az adatok ellenőrzése/frissítése megtörtént, a nyilatkozatot ki kell nyomtatni. A szervezet hivatalos képviselője által cégszerűen aláírt nyilatkozatot postai úton kell elküldeni a pályázatkezelő címére:
Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.
1253 Budapest Pf. 36.
Figyelem: a Regisztrációs nyilatkozatnak a pályázat véglegesíítése előtt be kell érkeznie!
2. Azon pályázók esetében, akik az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő elmúlt évi pályázati kategóriái kapcsán már nyújtottak be regisztrációs nyilatkozatot és azt a Támogatáskezelő érvényesnek nyilvánította szükséges-e ismételten a regisztrációs nyilatkozat beküldése a Bethlen Gábor Alapkezelőhöz is?
Felhívjuk figyelmüket, hogy a szervezet adatait az Országos Bírósági Hivatal alábbiakban megjelölt honlapján a Civil Szervezetek Névjegyzékével szükséges egyeztetni.
http://birosag.hu/allampolgaroknak/civil-szervezetek/civil-szervezetek-nevjegyzeke-keres
Amennyiben a szervezet rendelkezik érvényes EPER regisztrációval nem szükséges a nyilatkozat ismételt beküldése. Amennyiben időközben változott a szervezet valamely adata, akkor szükséges benyújtani új regisztrációs nyilatkozatot postai úton. Kérjük, a megváltozott adatokat hivatalos iratokkal is igazolja, ezen dokumentumokat csatolja regisztrációs nyilatkozatához
3. A saját adatok menüpontban a 2014 előtt alakult szervezetek a régi nyilvántartási számukat adták meg. Időközben a Bíróságok nyilvántartási rendszere azonban változott és minden szervezet új formátumú nyilvántartási számot kapott. E változás miatt is szükséges a saját adatokat módosítani, illetve új regisztrációs nyilatkozatot benyújtani?
A Bíróság oldalán megtalálható mind a régi-, mind az új nyilvántartási szám. Régi pályázó esetében elfogadható az EPER-ben a régi nyilvántartási szám is, az új pályázók, újonnan alakult szervezetek esetében csak az új nyilvántartási szám a megfelelő.
4. Ha kollégiumot váltunk kell új regisztrációs nyilatkozat?
A saját adatok menüpontban meg kell jelölni a változást, ez a módosítás is megköveteli az új regisztrációs nyilatkozat beküldését. Az EPER rendszer ezért ad utasítást arra, hogy a pályázó nyomtassa ki és küldje be a regisztrációs nyilatkozatot.
5. Kell frissíteni a saját adatokat és új regisztrációs nyilatkozatot beküldeni, ha a Civil szervezetek névjegyzékében megjelenő képviselő neve előtt szereplő előjel (Dr. Ifj, id, stb) nem szerepel a saját adatokban?
6. Kell frissíteni a saját adatokat és új regisztrációs nyilatkozatot beküldeni, ha a Civil szervezetek névjegyzékében megjelenő képviselő neve mellett szereplő tisztség megnevezése (alelnök, elnökhelyettes, titkár, elnökségi tag) és a saját adatokban szereplő megnevezés eltér egymástól?
Amennyiben a személyek pozícióiban-, vagy a név előtt szereplő előjelben látható változás – pl. dr, – kérjük, módosítsák ebben az esetben is a regisztrációt, és kérelmezzék a Bíróságon az adatmódosítást – a Kezelő felé a regisztrációs nyilatkozat mellett szükséges benyújtani az igazoló dokumentumokat, illetve Bíróság felé benyújtott változás bejelentő kérelmet.
7. A közhasznú jogállását a szervezet elvesztette, erről azonban még nem kapott kézhez bírósági végzést, vagy az ellen fellebbezés van folyamatban. Szükséges-e ez esetben a Saját adatok módosítása és új regisztrációs nyilatkozat beküldése?
Nem szükséges.
8. A szervezet hivatalos képviselője vagy címe módosult, a szervezet kérvényezte a változtatást a Törvényszéknél, azonban a változtatást még nem jegyezték be. Ez esetben a módosítást szükséges-e átvezetni az EPER “saját adatok” pontjában?
Nem szükséges, azonban szükséges a változtatást alátámasztó dokumentumokat (a szervezet döntéshozó szerve által hozott változtatásról szóló jegyzőkönyv oldalhű digitális másolata, a változás illetékes hatósághoz történő bejelentését igazoló dokumentum oldalhű digitális másolata) az EPER Dokumentumbeküldőjének segítségével csatolnia a pályázat benyújtásakor.
A formai ellenőrzés során a dokumentumok beküldése magyarázza az EPER adatai és a birosag.hu-n elérhető adatok közötti ellentmondást. A jogerős bírósági végzés kézhezvételétől számított 8 napon belül szükséges az EPER adatok módosítása és új regisztrációs nyilatkozat beküldése.
9. A “saját adatok” menüpontban szereplő adataink megegyeznek a birosag.hu-n (civil szervezetek névjegyzéke) szereplő adatokkal az EPER rendszer mégis pirossal jelöli meg ezeket. Miért?
Az EPER rendszer a saját adatok menüpontban azokat a kérdéseket jelzi piros színnel kiemelve, amelyek a regisztrációs nyilatkozatba kerülnek. Ha ezeken módosít, akkor kell mindenképp új regisztrációs nyilatkozatot kell beküldeni.
10. Mit kell tenni akkor, ha a szervezet értesítést kap arról, hogy a regisztrációs nyilatkozata a Pályázatkezelőhöz megérkezett, azonban azt valamely melléklet hiánya miatt nem tartja megfelelőnek.
Nyomtassa ki újra a regisztrációs nyilatkozatot (a megváltozott adatokkal). Mellékelje hozzá a támogatáskezelő által kért dokumentumot és postázza újra a Bethlen Gábor Alapkezelő címére. Amennyiben a hiányosságot a szervezet pótolja érvényes lesz-e a pályázata attól függetlenül, hogy a hiánypótlásra a pályázati határidő lezárulta után kerül sor.
Formai ellenőrzés, kizárási okok
1. Pályázhat-e nem közhasznú civil szervezet?
Igen, a NEA pályázatai esetében nincs ezzel kapcsolatos kitétel .
2. Amely szervezet az elmúlt három évben részesült NEA támogatásban nyújthat-e be idén is támogatási igényt?
Igen, a korlátozó jogszabályi rendelkezést már korábban hatályon kívül helyezte a jogalkotó.
3. Pályázhatnak a 2018-ban nyilvántartásba vett szervezetek?
Igen, de kizárólag a NEA összevont pályázatára (NEA-20-Ö). Feltétel a szervezet 2018. évről szóló beszámolójának letétbe helyezése. A szervezetnek a jogszabály szerint már 2019. május 31-ig letétbe kellett helyeznie a 2018. évről szóló beszámolóját az Országos Bírósági Hivatalnál. Ha ez elmaradt, akkor pótolni kell a hiányosságot, a beszámoló beküldésével. Ez esetben a letétbehelyezés igazolását , illetve a beszámolót szükséges csatolni az EPER-„Dokumentumbeküldő” – menüpontjába! („0”- s beszámolót is benyújthat). A letétbe helyezést a tértivevény és vagy az Ügyfélkapun keresztül kapott visszaigazolás tudja igazolni.
4. A 2018-ban létrejött civil szervezeteknek nincs 2017. évi beszámolója, ez esetben hogyan nyújthatnak be pályázatot?
Az utolsó üzleti évről szóló beszámoló elkészítése és letétbe helyezése feltétele a pályázat benyújtásának. Ez esetben a 2018-ról szóló beszámoló elkészítése és letétbe helyezése a pályázat benyújtása előtt szükséges. Felhívjuk figyelmüket arra, abban az esetben nem nyújthat be pályázatot, ha a támogatási igényt benyújtó civil szervezet nyilvántartásba vételéről szóló végzés a pályázat benyújtásának évében, 2019-ben emelkedett jogerőre.
5. Mit jelent az átlátható szervezet?
Az a szervezet minősül átlátható szervezetnek, aki a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdésének 1. pontja szerinti feltételeknek megfelel.
6. Működési célú támogatásra pályázhat-e a szervezet, ha a legutolsó lezárt üzleti évéről szóló számviteli beszámolója alapján az árbevétele meghaladja az 50 millió forintot?
Igen, de csak visszatérítendő működési támogatás nyújtható a Civil tv. 57. § (1) bek., NEAr. 14. § (1) bekezdése értelmében.
7. A látvány-csapatsport támogatásban részesültek esetében a ténylegesen felhasznált, a beszámolóban szereplő támogatási összeget, vagy a jogosultságot ellenőrzik a formai bírálat során?
A szervezet, akkor van kizárva a támogatásból, ha beszámolóban szereplő támogatás mértéke meghaladja a 3.000.000 Ft-ot.
8. Akinek fent van az utolsó lezárt üzleti évről szóló beszámolója az Országos Bíróság Hivatal honlapján annak is kell igazolást benyújtania a letétbehelyezésről?
Nem, ha megnyitható és olvasható a beszámoló az OBH honlapján, akkor nem kell igazolást beküldeni.
9. A beszámolót elektronikusan küldtük be az OBH-nak, ezért nincs aláírva. Ekkor be kell nyújtani a beszámoló aláírt példányát?
Az elektronikusan beküldött dokumentumok esetében nem kell aláírás. Az ügyfél/ cégkapun benyújtott dokumentumok elektronikus hitelesítő jelet kapnak, ez váltja ki az aláírást. Ha beszámoló elérhető és olvasható, akkor nem kell benyújtani az EPER rendszerben!
Pályázati díj
1. Mekkora a pályázati díj és milyen formában fizethető be, milyen számlára?
A pályázat benyújtása során, a pályázat beadása napjáig 2.000,-Ft összegű pályázati díjat kell megfizetni. Erre kizárólag banki utalással van lehetőség az alábbi számlaszámra
Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.
10032000-00310024-00000017
Az utalásnál a megjegyzésbe tüntessék fel: az adószámot és a NEA megjelölést (…….-.-…….. NEA)
Továbbá az utalást alátámasztó banki dokumentumot az EPER-be a „dokumentumbeküldőn” keresztül csatolni szükséges . Az igazolás lehet az átutalási megbízás vagy a bankszámlakivonat nyitó- és záró egyenleggel
A pályázati díjat csak egyszer kell befizetni!
2. Mi az utalást alátámasztó banki dokumentum?
- Az átutalási megbízás, amelyet a bank lepecsétel, amikor valaki személyesen intézi a pályázati dj befizetését-
- A banki kivonat, amelyet soron kívül is ki lehet kérni a banktól) igaz a legtöbb helyen térítés ellenében)
- Internetes bankolás esetében általában a számlatörténetből kinyomtatható az adott tranzakció.
Elég csak egy olyan dokumentumot benyújtani, ami az átutalást igazolja!
Pályázat benyújtása
1. Ha már beadta az összevont pályázatra a szervezet benyújthat-e pályázatot az Egyszerűsített kiírásra?
Nem. Választani kell a pályázati felhívások között? Nincs lehetőség egyszerűsített és összevont pályázat benyújtására is.
2. Pályázhat-e a szervezet az összevont pályázaton belül a működési és vegyes kategóriára is?
A szervezet az összevont pályázaton belül vagy csak működési vagy csak vegyes (működést és szakmai tartalmat is tartalmazó) pályázatot nyújthat be. A kétféle pályázatot együtt nem lehet benyújtani.
3. Mit jelent a letétbehelyezési igazolás?
A letétbehelyezés az utolsó, lezárt üzleti év számviteli beszámolójának OBH-nál történő letétbe helyezését jelenti. Letétbehelyezés igazolásául elfogadható: A postára adás feladóvevénye, vagy az OBH igazolása, illetve az OBH érkeztető bélyegzője.
4. Hogyan kaphat a beszámoló beadásáról szóló hivatalos igazolást a szervezet?
Amennyiben a szervezetnek igazolásra van szüksége arról, hogy a már megküldött, de még közzé nem tett beszámoló az OBH részére beadásra került, célszerű benyújtani a megküldést igazoló tértivevény dátumát, vagy fénymásolatát, mert ez alapján a küldemény gyorsabban azonosítható.
Az igazolás megküldését kérheti személyesen, telefonon, illetve e-mail ben az Országos Bírósági Hivataltól ( elérhetőségi adatok: www.birosag.hu)
5. Szükséges-e EPER-be feltölteni a számviteli beszámolót?
A pályázat formai vizsgálatakor ellenőrzésre kerül, hogy van –e a pályázónak a www.birosag.hu oldalon, vagy az EPER-ben elérhető, teljes, a pályázó adatait olvashatóan tartalmazó, aláírt, keltezett az utolsó leárt üzleti évről szóló számviteli beszámolója . Amennyiben a pályázó meggyőződött arról, hogy a www.birosag.hu oldalon elérhető a kért beszámoló, úgy nem szükséges az EPER-be is feltölteni.
Amennyiben a pályázó meggyőződött arról, hogy a www.birosag.hu oldalon elérhető és olvasható a kért beszámoló, úgy nem szükséges az EPER-be is feltölteni.
6. Adatkezelési nyilatkozatot kinek kell kitöltenie és benyújtania a pályázathoz?
Minden olyan képviselő/aláíró vonatkozásában szükséges adatkezelési nyilatkozatot benyújtani, aki az EPER rendszerben a „Saját adatok” menüpontban megadott a szervezet.
A pályázati adatlapon a Projektadatok menüpont alatt szereplő kapcsolattartónak is nyilatkoznia kell, kivéve akkor, ha a szervezet képviselőjeként eleve köteles nyilatkozatot adni.
7. Milyen dokumentumokat kell benyújtani a pályázathoz?
Az útmutató „13. Benyújtandó dokumentumok” pontja tartalmazza a pályázathoz benyújtandó dokumentumokat.
8. Hol kell benyújtani a dokumentumokat?
Az útmutató „13. Benyújtandó dokumentumok” pontja tartalmazza a pályázathoz benyújtandó dokumentumokat és azt, hogy hogyan kell azokat beküldeni.
Saját forrás, költségvetés
1. Tényleg nem kell önrész a NEA pályázatokhoz?
Nem kell önrészt biztosítani a pályázatokhoz, sőt nem is szabad az erre vonatkozó költségvetési oszlopot kitölteni.
2. Hogyan kell elszámolni a térítésmentes hozzájárulást
Ez csak a 2018. évben, illetve előtte benyújtott pályázatokra vonatkozik. Az Útmutató mellékleteiben megtalálhatók azok a nyilatkozatok, amelyekkel a térítésmentes hozzájárulást el lehet számolni. Fontos, hogy a szervezet regisztrálja magát közérdekű önkéntes fogadó szervezetként is. Ebben szívesen segítünk.
3. Ha közérdekű önkénteseknek jutalmat adunk, akkor azt hová kell beírnunk?
Amennyiben ehhez támogatást igényelnek, akkor a személyi kiadások közé (B.5 sor Önkéntes foglalkoztatott költségei (A közérdekű önkéntes tevékenységről szóló 2005. évi LXXXVIII. tv. alapján, önkéntes tevékenysége ellátása közben/érdekében felmerült költségek)).
4. Mi kerüljön a tétel részletezése oszlopba?
Azok a tételek, amelyek az adott soron a Támogatásból fedezett kiadások (Ft-ban) oszlopba megjelenő összeget alkotják. Túl azon, hogy ezeket a résztételeket beírják, érdemes röviden szövegesen is indokolnunk , hogy az a tétel mi célt szolgál. (A tétel részletezése cellákba karakterkorlátok nélkül lehet beírni szöveget.)
5. A “vegyes” pályázatokban, hogy jelennek meg a működési és a szakmai tételek?
A tételek indoklása oszlopban célszerű feltüntetni, hogy az adott költség a működést vagy a szakmai célt szolgálja-e, illetve ennek megfelelően külön is indokolni. Ennek lehet jelentősége a pályázat támogathatósága szempontjából.
6. A polgárőr egyenruha vagy a néptánc fellépő ruha működési vagy szakmai költség?
Nincs a kérdésre egyértelmű és megnyugtató válaszunk. Ha úgy indokolják meg, hogy e nélkül nem tud működni a szervezet, akkor működési költség. Ha az indoklásuk azt tartalmazza, hogy ez a szakmai munkájukhoz kell, akkor szakmai költség lesz.
Tartalmi bírálat
1. Mitől függ, hogy egy szervezet nyertes lesz vagy várólistára kerül?
A tartalmi bírálati szempontokat a”vegyes” pályázatok esetében a kiírás 15.3 pontja tartalmazza. A pályázatok szakmai bírálatát a NEA Kollégiumai végzik. A Kollégium a pályázatokat tételesen megvizsgálja, tartalmilag értékeli és pontozza. A pályázatok pontszám szerinti csökkenő sorrend képeznek rangsort. Amennyiben pontegyenlőség szerint, a rangsor nem dönthető el, akkor a rangsort – pontegyenlőségnél – a pályázat benyújtásának ideje alapján kell megállapítani (az előbb benyújtott pályázat a rangsorban előbbre kerül). A támogatási keretösszeg kimerülését követően a rangsorban következő pályázatok várólistára kerülnek, a bírálaton elért rangsor helyezésük szerint.
2. Volt már aki, a várólistára került és utána nyert támogatást?
A 2018. évi pályázatok kapcsán is voltak pályázó szervezetek, amelyek előbb várólistára kerültek, majd értesítést kaptak a támogatásról. Ezek a várólista elején álltak. A NEA rendelet is úgy változott 2016. év végén, hogy a visszavont és visszautalt forrásokat csak a szervezetek támogatásra lehet fordítani. E miatt az ún. várólistás szervezetek is nagyobb eséllyel juthatnak támogatáshoz.
3. Az egyszerűsített pályázat esetében lesz várólista?
Nem lesz.
Van-e valami jó trükk arra, hogy mit írjunk a pályázatba?
Van, mindegy mit kérdez az űrlap az összevont pályázati kategóriában átgondoltan és összeszedetten írjuk le, hogy milyen eredményeket ért el a szervezet (múlt). Azután átgondoltan és összeszedetten írjuk le hogy mit akarunk, mihez kérünk támogatást és ez miért jó a szervezetnek, illetve azoknak akikért tevékenykedik a szervezet (jelen). Végül pedig átgondoltan és összeszedetten írjuk le a pályázati támogatás segítségével hogyan javulnak a szervezet működési és szakmai kilátásai (jövő). A fontosabb részeket kiemelhetjük nagybetű használatával, a lényeg összefoglalásával.
Kifogáskezelés
- A pályázatunkat formai okokból kizárták, de a döntéssel nem értünk egyet. Mit lehet tenni?
Kifogást lehet benyújtani a döntéssel szemben.
A pályázat érvénytelenségével kapcsolatos kifogás benyújtására az érvénytelenség közlésétől számított 5 napon belül van módja a szervezeteknek.
A kérelmet
- az EPER rendszer üzenetek menüpontjában lehet benyújtani.
A kérelem tartalmáról a BGA Zrt. részéről küldött levél tájékoztatást ad, de az áttekinthetőség kedvéért az alábbiakban közreadjuk ennek mintáját.
A kérelmet kinyomtatva, aláírva és visszaszkennelve, a bizonyító mellékletekkel együtt egy dokumentumban csatolva küldjék be az EPER üzenetek menüpontjába, vagy a Támogatáskezelő nea@bgazrt.hu címére.
Kérjük, olvassák el a pályázati felhívással egybeszerkesztett pályázati útmutató 18. Jogorvoslati lehetőség című pontját!