Kötelező a cégkapu használata!

Minden civil szervezetnek kötelező cégkapu hozzáféréssel rendelkeznie. Akik eddig nem tették meg mindenképpen regisztrálják a szervezetüket! A regisztrálni a Cégkapu regisztrációs felületén lehet, amely elérhető itt .

A regisztráció menetéről bővebb tájékoztatót olvashatnak az oldalunkon: itt.

A cégkapu hozzáférés mindenképp szükséges, mert 2019. január 1. után a civil szervezetek kizárólag a Cégkapun keresztül intézhetik az ügyeiket a NAV irányában. A szervezetek a cégkapun keresztül küldhetik be bevallásaikat, nyilatkozataikat, illetve a Cégkapu tárhelyükre kapnak értesítést az adóhatóságtól.  

Azoknak a szervezeteknek, amelyek korábban már regisztráltak a Cégkapu szolgáltatásra, érdemes ellenőrizni a hozzáférésüket. Ha valamilyen okból nem férnek hozzá a szervezet Cégkapu felületéhez (pl. tisztújítás volt a szervezetnél), mindenképp módosítsák adataikat a cégkapu regisztrációs felületen. Ehhez segítséget kérhetnek a Cégkapu ügyfél-szolgálattól: 

az ekozig@1818.hu e-mail címen, illetve a 1818-as telefonszámon.

A részletes útmutatót pedig itt érhetik>> útmutató

A cégkapun keresztül az ÁNYK programmal (Általános Nyomtatványkitöltő Program) kitöltött és hitelesített nyomtatványokat lehet feltölteni. Így a szervezeteknek célszerű telepíteni az ÁNYK programot, amely letölthető a NAV honlapjáról:

nyomtatvány kitöltő telepítése

Figyelem! Az ÁNYK program alapesetben csak az ügyfélkapu kapcsolatot („Kapcsolat az Ügyfélkapuval” menüpontot) adja meg lehetőségként a nyomtatványok hitelesítésére és beküldésére. Ezért szükséges, hogy az ÁNYK program felső menü sorában található „Szerviz” gombra, majd a Beállítások menüre kattintani.

 

 

A megnyíló ablakban a működés pont (az első a pontok között) alatt található kiválasztási lehetőségek között meg kell jelölni a „Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval menü engedélyezése” (a harmadik sorban található) lehetőséget.

 

 

Ezután a programot be kell zárni, majd újraindítani és láthatóvá válik a Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval menü. Ez teszi lehetővé a szervezet által küldeni kívánt dokumentumok megjelölését (a szükséges tanúsítvánnyal történő ellátását), illetve beküldését.

Skip to content
%d bloggers like this:
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status